Belgian Martat - Marttailua Belgiassa jo 15 vuoden ajan

Belgian Martat ry perustettiin Brysselissä helmikuussa 2008 ja tällä hetkellä meillä on jäseniä noin sata. Olemme itsenäinen yhdistys, joka kuuluu jäsenenä Uudenmaan Marttapiiriin.

Seuraamme toiminnassamme Marttaliiton perustarkoitusta ja vuoden teemoja

Hyvästä arjesta parempi maailma

Marttojen päämääränä on, että hyvä arki kuuluu kaikille. Marttojen perustehtävänä on edistää kotien ja perheiden toimivaa ja kestävää arkea. Marttojen arvoja ovat yhdessä tekemisen ilo, kestävät valinnat sekä avoimuus. Martat lupaavat tehdä arjen tekoja huomista varten, kohdata ja mahdollistaa kohtaamisia sekä toteuttaa yhdenvertaisuutta.

Yhdistyksemme toimintaa

Yhdistyksemme järjestää marttailtoja ajankohtaisista aiheista sekä erilaisia kursseja mm. ruuanlaittoon, askarteluun ja hyvinvointiin liittyen. Teemme myös retkiä ja vierailemme kiinnostavissa paikoissa. Belgian Martoilla on vilkasta käsityötoimintaa ja kässämartat kokoontuvat kerran pari kuukaudessa syksyllä ja keväällä, sekä arkisin että viikonloppuisin. Järjestämme lisäksi kursseja lapsille ja nuorille ruuanlaitosta sekä käsitöistä. Martat-lehti lähetetään jäsenille kuusi kertaa vuodessa myös tänne Belgiaan.

Tsekkaa lähiajan tapahtumamme tapahtumakalenteristamme!⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Tervetuloa mukaan!

Marttatoiminta on ennen kaikkea hauskaa yhdessäoloa, ideointia ja yhdessä tekemistä. Marttatoiminta tai jäseneksi liittyminen ei kuitenkaan edellytä aktiivista otetta – jokainen voi valita oman toimintansa ja osallistumisensa tason elämäntilanteensa ja käytettävissään olevan ajan puitteissa.