Valokuvat 2020

Kävele Naiselle Ammatti -tempaus Tervurenissa 6.9.2020

Sää suosi, kun pitkästä aikaa oli mahdollisuus tavata hyväntekeväisyyden merkeissä. Onneksi olimme valmistautuneet jakamaan kävelijät ryhmiin, joten kävely sujui viranomaismääräysten mukaisesti.

Kuva: Marlene Katajisto

Marttakävely 27.2.2020

Kylmässä ja sateessakin marttakävely onnistuu, kun on kunnon varusteet. Tällä kertaa kävelyporukassa oli mukana Merimieskirkon liikkuva sosiaalikuraattori Karri Salo, kuvassa Raija Kotajärven kanssa.

Daniel Valtakari ja innokkaat kurssilaiset.
Katja esittelee kurssin opettajan.

CV-klinikka 12.2.2020 Brysselin merimieskirkon kirjastossa

Järjestämme ensimmäistä kertaa työnhakukurssin, josta tämä ilta on toivottavasti vasta ensimmäinen osa. Jäsenemme Katja Lehto-Komulainen ideoi kurssin ja pyysi paikalle opettajaksi Dr. Daniel Valtakarin. Illan aikana saimme neuvoja CV:n ja työhakemuksen laatimiseen sekä vinkkejä haastattelutilanteisiin.

Jokamartan tee-se-itse -kurssi 8.2.2020

Belgian Marttojen ensimmäinen remppakurssi täyttyi päivässä. Kuusi nopeinta marttaa kokoontui lauantaina Tervureniin Wetzelarien autotalliin opettelemaan Walterin johdolla pieniä, mutta tärkeitä kodin korjaus- ja asennusjuttuja.

VIRKKAUKSEN ALKEET V

Viidennellä opetuskerralla harjoittelimme Päivin ja Tuijan opastuksella ihonpuhdistuslappujen virkkausta. Kestävää kehitystä edistämme tälläkin tavalla!

Nuorten kokkikerho 2019-2020

Syksyllä 2019 alkanut Nuorten kokkikerho päättyi kahteen kertaan vielä tammikuussa 2020. Brysselin merimieskirkon kanssa järjestetyllä kurssilla oli viisi kokoontumiskertaa ja näissä kävi yhteensä 50 nuorta. Kurssin vetäjinä olivat ruokamarttamme Raija Kotajärvi sekä Marlene Katajisto.

Ohessa kuvia viimeiseltä kurssikerralta 22.1.2020. Illan kolmenruokalaijin menussa valmistettiin alkuruuaksi salaattia, pääruoaksi pizzaa vapaavalintaisin täyttein ja jälkiruuaksi marjaista kääretorttua.