Kässäkuvagalleria 2021-2022

Maaliskuussa 2022 saatiin vihdoin järjestettyä lähitapaaminen Brysselin merimieskirkon kahvilassa

Marttojen vuoden 2022 käsityöteema oli ryijy

Etäkässätapaaminen islantilaisneuleista 6.3.2021

Katja kertoi islantilaisneuleista ja esitteli omia töitään. Keskustelimme aiheesta niin vilkkaasti, että suunnittelemamme Tuijan opastus erilaisiin tapoihin kaventaa ja lisätä silmukoita jäi vain pintaraapaisuksi. Päätimme jatkaa aiheesta toisella kertaa, kuten myös napinläpien neulominen siirrettiin suosiolla myöhempään aikaan.

Etäkässätapaaminen sukan kantapäistä 30.1.2021

Tuija esitteli meille monen monta erilaista tapaa tehdä kantapää sukkaan. Sen jälkeen hän vielä neuloen näytti meille, miten tehdään kantapää perinteisellä, Suomessa opetettavalla tavalla. Tuijalla oli esittää monta hyvää vinkkiä ja kikkaa, millä kantapäästä saa parhaan mahdollisen mm. istuvuuden kannalta.

Vuoden 2021 viimeinen kässätapaaminen etänä Zoomissa 28.11.2021

Pikkujoulutunnelmissa teimme omia töitämme ja keskustelimme ensi vuodesta. Näimme myös valmiita huiveja edellisen kerran aloituksista.

Etäkässätapaaminen Zoomissa 30.10.2021

Tuija opetti meille hartiahuivin virkkaamista isoäidinneliö-tekniikalla. Tällä tekniikalla voi tehdä sekä suorakulmaisia että kolmiomallisia huiveja.

Neulontaa ja kirjallisuutta 15.9. 2021 Ixellesissä

Tapaamisessamme teimme kaikki omia töitämme ja keskustelimme syksyn suunnitelmista. Käpypitsin opettelun päätimme siirtää myöhempään aikaan.

Etätapaaminen valeampiaisenpesistä 22.5. Zoomissa

Lauantaina 22.5. meillä oli toiveuusintana keväältä 2019 valeampiaisenpesän virkkaus. Tuija neuvoi pallon virkkauksessa. Valeampiaisenpesän voit tehdä myös Marttojen ohjeella täältä.

Huhtikuun tapaaminen 18.4. parsinta ja paikkaaminen -aiheilla

Huhtikuussa tapasimme juuri ennen Maailman suurinta marttapäivää. Aiheenamme oli vuoden 2021 Taiton käsityöteema parsinta ja paikkaaminen.

Maaliskuussa aiheena oli makramee-solmeilu 27.3.

Tuija opetti meille makramee-solmeilun perussolmut ja -vinkit.

Helmikuun etäkässätapaaminen Zoomissa 23.2.

Tuija opetti meille uutena virkkausmallina lämpösilmukoinnin, thermal stitch.

Vuoden 2021 ensimmäinen etäkässätapaaminen oli 23.1. Zoomissa

Tämäkin vuosi alkoi etätapaamisella. Tuija antoi meille virkkausvinkkejä ja opettelimme aloituksen ilman ketjusilmukoita sekä rivin aloituksen itsestään seisovalla pylväällä. Tutustuimme myös Huggi-tossujen virkkaukseen.