Sambalin valmistusta Indonesiaillassa vuonna 2009

”Martat on kansalaisjärjestö, joka edistää kotien ja perheiden hyvinvointia sekä kotitalouden arvostusta. Martat on puolueisiin sitoutumaton järjestö, joka tarjoaa jäsenilleen yhteiskunnallisen vaikuttamisen mahdollisuuksia ja monipuolista toimintaa. Järjestöön kuuluu jo 46 000 jäsentä, yli 1 200 marttayhdistystä, 14 maakunnallisesta toiminnasta vastaavaa piiriä ja keskusjärjestö Marttaliitto.”

Marttaliitto on perustettu jo vuonna 1899. Belgian Martat perustettiin Brysselissä 6.2.2008. Belgian Martat ry kuuluu Uudenmaan Marttapiiriin.  Belgian Martat merkittiin Suomen yhdistysrekisteriin 11. kesäkuuta 2008. Yhdistyksessä oli vuoden 2017 lopussa 84 jäsentä. Erilaisiin tapahtumiin osallistui vuoden 2017 aikana yhteensä 819 henkilöä.

Yhdistys järjestää toimintaa noin kerran-kaksi kuukaudessa, heinä- ja elokuuta lukuun ottamatta. Marttatapahtumat ovat kaikille avoimia.  Marttatapahtumia järjestetään jäsenistön toiveiden ja aktiivisuuden mukaan erilaisten esitelmien/luentojen, kurssien ja retkien muodossa. Tarkoituksena on kouluttaa niin Marttoja kuin muitakin Belgiassa asuvia ja erityisesti jakaa kokemuksia ja sen kautta helpottaa arjen hallintaa vieraassa maassa asuessa. Lisäksi järjestämme tapaamisia mukavan yhdessä olon ja esim käsitöiden merkeissä.

Belgian Martat ei järjestä pitopalvelutyyppistä toimintaa.

Belgian Martat hyväksyy jäsenikseen kaikki halukkaat asuinpaikkaan, ikään, sukupuoleen ja kansalaisuuteen katsomatta!