Hyvää uutta vuotta 2023 Belgian Marttojen jäsen!

9.1.2023

Vuosi on vaihtunut ja aloitamme uuden toimintakauden. Tämän vuoden teemana martoissa on ”Varaudutaan taidolla”.

Varautuminen on kykyä oppia ja sopeutua. Varautuminen ja poikkeuksellisissa tilanteissa toimiminen edellyttää joustavuutta ja resilienssiä eli uusien ratkaisujen ja ajatusmallien käyttöönottoa sekä toiveikkuutta. Ne kehittyvät varautumista edistäviä taitoja oppimalla.

Jo edellisinä vuosina olemme järjestäneet varautumiseen liittyviä kursseja kuten ”Kotivara 72h” ja laatikkoviljely. Tänä vuonna jatkamme varautumiseen liittyvillä taidoilla; ne auttavat meitä selviytymään erilaisissa arjen häiriötilanteissa, kuten sairastumiseen, sähkökatkoon, lakkoihin, luonnonilmiöihin ja muihin yhteiskunnan häiriö- ja poikkeustilanteisiin. Toiminnassamme tehdään ja opitaan paljon asioita, jotka parantavat varautumiskykyä ja joustavuutta toimia muuttuvissa tilanteissa.

Helmikuun alussa vietämme etäiltaa tutustuen arjen kemikaaleihin. Kässämartat jatkavat pian kokoontumisia, laatikkoviljelyprojektia jatketaan edelleen ja perinteinen kasvinvaihtopäiväkin on suunnitelmissa.

Vuosi on tärkeä meille Belgian martoille. Olettehan jo merkinneet kalentereihin sunnuntain 5.2.2023 ja meidän yhdistyksen 15-vuotisjuhlat? Saatte pian kutsun ja lisätietoa!

Alkukevään ohjelmaan kuuluu myös yhdistyksen vuosikokous. Siitä ilmoitamme erikseen myöhemmin. Samalla vaihtuu myös osa hallituksen jäsenistä, joten jos hallitustyö kiinnostaa tai jos löytyy ideoita tai pyyntöjä tapahtumiin/retkiin jne, niin otamme mielellämme vastaan vinkkejä ja toiveita. Lisätietoja saa meiltä (belgianmartat@hotmail.be).

Belgian Martat kuuluu Uudenmaan Marttapiiriin. Uudenmaan Martat järjestävät etänä kaikille avoimia maksuttomia luentoja, joihin siis mekin voimme ottaa osaa. Luennot pidetään Teamsin välityksellä. Aiheina ovat niin kodin energia-asiat, kotitalouksien varautuminen, vastuulliset vaatevalinnat kuin villiyrtitkin. Ilmoittaudu mukaan kuuntelemaan ja oppimaan uutta. Ilmoittautuminen luennoille tapahtuu piirin tapahtumakalenterin kautta. Tapahtumat näihin luentoihin löytyvät myös tämän viestin lopusta.

Tietoa Belgian Marttojen tapahtumista löytyy jäsenkirjeistämme sekä Tapahtumat | Belgian Martat ry (marttayhdistys.fi)

Aktiivista ja iloista marttailuvuotta kaikille!

Belgian Martat ry:n hallitus

Uudenmaan piirin maksuttomat luennot:

Tammikuu

• Ti 31.1. klo 11-12 – Energiajärkeä.

Helmikuu

• Ma 6.2. klo 13-14 – Ruokailoa ikävuosiin