Marttaliitto

Marttaliiton internetsivut löytyvät osoitteesta www.martat.fi. Belgian Martat ry kuuluu Uudenmaan marttapiiriin.

"Marttaliitto on keskusjärjestö, joka suunnittelee järjestön toimintaa ja julkaisee kotitalouksia varten ruokaan, ravitsemukseen, puutarhanhoitoon, ympäristöön, kodin talouteen ja kodinhoitoon liittyvää aineistoa. Marttaliiton jäseniä ovat marttapiirit, joissa ammattitutkinnon suorittaneet kotitalous- ja puutarha-asiantuntijat järjestävät kursseja ja opetusta sekä jäsenilleen että avoimesti kaikille. Marttayhdistyksiä ja toimintaryhmiä on yli 1 200 ja niissä on noin 46 000 jäsentä. Yhdistykset kokoontuvat marttailtoihin luentojen, opiskelun, kotitalouskurssien ja kädentaitojen merkeissä.

Martat tekevät yhteistyötä useitten järjestöjen, yhteisöjen ja yritysten kanssa. Valtakunnallista yhteistyötä koordinoi Marttaliitto ja alueellista yhteistyötä hoitavat piirit. Myös yhdistykset tekevät yhteistyötä paikallisesti." Martat.fi (viitattu 3.5.2019)

Martat vinkkaa -uutiskirje

Marttojen uutiskirjeestä saat tietoa ja ideoita esimerkiksi kotipuutarhasta, kodinhoidosta ja taloudenpidosta. On myös reseptivinkkejä ja paljon muuta. Marttojen parissa viihdyt!