Ajankohtaista

Olemme siirtyneet käyttämään uusia kotisivujamme martat.fi -sivustolla. Löydät sivumme täältä.

Tervetuloa tutustumaan!

Kuva: Päivi Reijonen

Kaikki kävelyt on peruutettu toistaiseksi. Seuraamme viranomaismääräyksiä ja järjestämme tässä tilanteessa vain etätapahtumia.

PUHEENJOHTAJAN KESÄTERVEHDYS 2020

Tervehdys teille kaikille näin lämpimän ja erikoisen kevään päätteeksi ja kesän aluksi. Tänä keväänä olemme totisesti päässeet käytännössä soveltamaan kaikkia martta-taitojamme, erityisesti ruoanlaittoa ja leipomista. Kotoilun puitteissa myös hyllytetyt käsityöt on ehkä tulleet tehdyiksi ja yöpöydälle pölyttymään jääneet kirjat luetuiksi. Pikkuhiljaa alamme varmasti kaikki kaivata jo uusiakin asioita ja kohtaamisia arjessa.

Suunnittelemme hallituksen kanssa syksyn ohjelmaa siten, että voisimme järjestää pienimuotoisia tapahtumia, ja ehkä useampia marttailtoja pienemmillä osanottajamäärillä. Yritämme myös keksiä sellaisia tapahtumia, joita voi tehdä ulkona ja luonnossa. Kävele Naiselle Ammatti –kävellään syksyllä todennäköisesti perinteisesti Tervurenin puistossa.

Kesän korvalla itselläni on oma projekti, josta haluaisin vinkata teille kaikille; merkityt kävelyreitit Vlaams-Brabantin alueella: https://www.toerismevlaamsbrabant.be/en/publicaties/walking-in-flemish-brabant. Tältä sivustolta voi ladata julkaisun, josta löytyy 24 mielenkiintoista merkittyä kävelyreittiä. Netin kautta voi myös tilata samaisen julkaisun postimaksun hintaan. Kirjanen sisältää irrotettavat kartat ja reittien nähtävyydet ja pituudet. Näin myös pääsee tutustumaan moneen alueeseen uudella tavalla. Suosittelen!

Oikein hyvää kesää kaikille! Tavataan syksyllä!

Katriina

Belgian Marttojen puheenjohtaja Katriina Wetzelaer

Koronavirustilanteen takia kaikki yhdistyksemme livetapahtumat on siirretty myöhemmin ilmoitettaviin ajankohtiin. Tapaat meidät toistaiseksi sosiaalisissa medioissamme ja järjestämme myös etätapahtumia. Tapaamme kasvokkain toisiamme  kävelytapahtumissa syksyn 2020 aikana.

Belgian Martat toivottaa uudet jäsenet tervetulleiksi.

Belgian Martat ylitti joulukuun alussa sadannen jäsenen rajapyykin. Mainostuksen jälkeen saimme kolme uutta jäsentä, joista Nina Tuhkunen-Vogels ehti ensin liittymisessä ja hänestä tuli 100. jäsenemme. Kiitos kaikille jäsenille, niin uusille kuin vanhoillekin!